Nieuws
''Achmea heeft stuk voor stuk experts in huis. Daar heb ik tijdens mijn afstudeerstage heel veel aan gehad!''
16-06-2020 | 11:28
Tosja Brust

Tosja Brust:

”Het afstuderen. Een spannende en vooral belangrijke tijd. De laatste grote opgave om mijn studie Communicatie en Multimedia Design af te ronden en te laten zien wat ik voor een bedrijf kan betekenen.

Met alle kennis uit de opleiding kreeg ik de kans om dit bij Centraal Beheer te laten zien. Ik werd goed ontvangen en begeleid bij de afdeling  Marketing Bedrijven. Ze hadden al een idee welk vraagstuk ik mocht aanpakken: een extra (door de klant gewaardeerd) contactmoment in de vorm van een polis-check. En aan mij de taak om dat goed te onderzoeken en een oplossing te adviseren.”

Aan de slag!

Gesprekken voeren, de juiste mensen zoeken, de juiste afdeling? Oef. Nooit gedacht dat ik alleen in het begin al zoveel kon leren van het werken in een groot, complex bedrijf. Uitdagend! Die persoonlijke ontwikkeling draaide vanaf het eerste moment al op volle toeren.

Eenmaal mijn draai gevonden merkte ik hoeveel kennis Achmea in huis heeft. Stuk voor stuk experts. Daar heb ik tijdens de hele afstudeeropdracht erg veel aan gehad. Bijvoorbeeld tijdens het klantonderzoek en de brainstormsessies in de onderzoeksfase. Brede input en steeds weer verrijkend aan mijn resultaat. Of bij het finetunen van het uiteindelijke advies en het kosten-baten overzicht. Daar werd echt overal aan gedacht. Hier heb ik ontzettend veel van geleerd wat ik nog altijd inzet bij mijn werkzaamheden.

Belang van de klant altijd voorop, ook bij mijn afstudeeropdracht

Tijdens de onderzoeksfase was ik door de onderzoeksresultaten van mening dat het vraagstuk veranderd moest worden. De klanten vonden het idee van een extra contactmoment en een polis-check wel interessant, maar de meeste feedback ging over het naverreken-traject wat bij veel klanten nog per post ging. Heel mooi om te zien dat Centraal Beheer het belang en de wensen van de klant hier bovenaan zet. Ik mocht namelijk de vraag die de afdeling mij in eerste instantie stelde aanpassen. Zo kon ik aan de slag met een oplossing!

Meer gemak, kosten besparen, efficiëntie en een extra controlemoment voor de klanten: De Polis-check. Versie 2.0 laten we maar zeggen. Want wat puur een gewaardeerd contactmoment voor de klant moest zijn werd dus een digitalisering van het naverreken-traject. Een mooi pluspunt: hij kan óók als dat gevraagde contactmoment ingezet worden. Win-win dus!

Wat mij vooral is bijgebleven?

Iedereen op de afdeling stond open voor mijn input en ideeën. Ik kreeg de kans om de processen grondig onder de loep te nemen. En met succes. Want mijn oplossing is niet in de la beland.

Dankzij het meedenken van iedereen en het onderzoek (ik mocht mijn prototype ook testen bij grootzakelijke klanten) is mijn afstudeerwerk meegenomen in de planning en zijn ze er mee aan de slag gegaan. Samen met het mooie cijfer van school was dit een geweldig cadeau. Ik heb met mijn opdracht een waardevolle bijdrage geleverd waar Centraal Beheer mee aan de slag kan!

Van afstudeerstagiaire naar Digital Marketing Talent!

Afgestudeerd, maar nog steeds aan het leren dankzij het Digital Marketing Talentship. Wederom een prachtige kans om mijzelf verder te ontwikkelen als digital marketeer. En voor de labels van Achmea weer een frisse blik en nieuwe input. Met deze ervaringen kan ik zeggen dat Achmea een hele mooie organisatie is om stage te lopen, veel te leren én je steentje bij te dragen. #daaromwerkikbijAchmea