Nieuws

Werken aan een diverse en inclusieve organisatie

Vandaag, 8 maart is het Internationale Vrouwendag. Deze dag staat ieder jaar volledig in het teken van vrouwen. Het doel is om aandacht te vragen voor thema’s zoals economische zelfstandigheid, empowerment, seksueel geweld, zorg & arbeid, discriminatie en racisme. Ook binnen Achmea vinden we het belangrijk om te werken aan een diverse en inclusieve cultuur. Een cultuur van het herkennen, waarderen en benutten van diverse talenten; vrouw, multicultureel, ongeacht gender of neuro-divers. De mix van talenten goed durven laten werken. 

Hoe gaat dat binnen Achmea?
 
 

Bij Achmea geloven we dat werken aan een diverse en inclusieve organisatie eerlijk en slim is om te doen. Eerlijk: iedereen verdient een gelijke kans op de arbeidsmarkt. We zetten ons op verschillende manieren in om een organisatie te zijn waarin iedereen zichzelf kan en mag zijn én waar verschillen geaccepteerd, gewaardeerd en gerespecteerd worden. Slim: het is bewezen dat diversiteit en inclusie bijdraagt aan meer creativiteit, snellere innovatie en betere service naar klanten. Wij kunnen onze ambities alleen waarmaken als alle medewerkers zichzelf kunnen én durven zijn.   

Trots op onze topvrouwen
 

Het is geen toeval; ook dit jaar valt op Internationale Vrouwendag de bekendmaking van de AM 100 topvrouwen, de lijst met 100 topvrouwen uit de verzekeringswereld. Met maar liefst 7 vrouwen is Achmea buitengewoon goed vertegenwoordigd in deze lijst. Bianca Tetteroo staat voor de 7e keer op rij op nummer 1 en samen met haar staan er nog 3 vrouwen in de top 10. Hier kunnen we trots op zijn! Zichtbaarheid van rolmodellen blijft belangrijk voor bewustwording en aandacht voor diversiteit. Daar dragen initiatieven als de top 100 van AM aan bij.   

‘You can’t be what you can’t see’ 

Bij Achmea zijn we niet alleen heel divers in de man/vrouw verdeling maar willen wij ook zo inclusief mogelijk zijn. Daarom zijn wij ontzettend trots op onze collega Vera Voorbach (Business Change Manager & Test manager Claim Particulieren). Vera doet namens Achmea mee aan de mediacampagne Equals. Het doel van deze campagne is om vrouwen te inspireren en bewustzijn te creëren. Het is belangrijk dat (jonge) vrouwen zien dat andere vrouwen ondernemen of een baan in de technologie hebben. Dit is nu nog niet altijd even goed zichtbaar.  

Maar; zien doet volgen! Daarom fotografeerde Equals 55 rolmodellen, en laat hen vanaf 8 maart zien op 55 peperbussen door heel Amsterdam. Alle rolmodellen zijn net als Vera werkzaam in de Tech, zoals een CTO, een vrouw alsGlobal Head of Cyber Security. Vera is met een interview in het Parool verschenen en is vanaf 8 maart ook te bewonderen op een peperbus in Amsterdam.  

Ben jij net zo trots op onze vrouwen als dat wij zijn? Lees dan hier meer en deel dit bericht op je socials. 

Jouw droombaan
in je inbox

Stel een job alert in met jouw persoonlijke instellingen. Zodra er een nieuwe relevante vacature is, dan sturen we je een e-mail!