Digital Marketing
"Werken voor een verzekeraar is toch heel suf?!"
08-11-2018 | 11:40
Wesley Jongbloed

Met een rugzak vol ervaring en een hoofd vol ambitie ging ik in de zomer van 2018 op zoek naar mijn volgende uitdaging. Zilveren Kruis zocht een Digital Marketeer en het functieprofiel sloot naadloos aan bij mijn ervaring als specialist bij verschillende merken. Via Sylvia Wools (Corporate Recruiter) kwam ik snel in contact met de Chapter Lead; korte lijnen en een korte doorlooptijd. Zo prettig had ik een onboardingstraject nog niet eerder meegemaakt. En na een aantal superleuke gesprekken ondertekende ik mijn contract bij Zilveren Kruis.

“Werken voor een verzekeraar is toch heel suf?!”
In de weken voorafgaand aan mijn eerste werkdag vroeg ik mij steeds vaker af hoe het eigenlijk zou zijn om voor een (zorg)verzekeraar te werken. Mijn omgeving reageerde gemixt. Naast enthousiasme kreeg ook geregeld te horen dat het werken voor een verzekering waarschijnlijk heel suf zou zijn. Maar niets bleek minder waar. Alles wat ik de afgelopen jaren miste in mijn werk en werkomgeving werd ruimschoots gecompenseerd bij Zilveren Kruis; volledig Agile-werken, een marktleider met een megagroot bereik, voortdurend streven naar een 9+-klantbeleving en heel veel innovatie en productontwikkeling. Dus nee, suf is het zeker niet!

Van kennismaken in stapjes naar volledig meedraaien
Na een aantal weken opstarten en kennismaken ging ik steeds meer meedraaien met collega’s en teams. De afgelopen maanden heb ik mijn kennis en ervaring o.a. los kunnen laten op de Zitcheck-campagne, een Instagram-strategie, een beleidsdocument voor cookies, pixels en retargeting en een homepage speciaal ingericht voor prospects. Veel uitdaging en afwisseling dus.

Over een aantal maanden wordt mijn rol uitgebreid
Op dit moment sprint ik mee met twee teams en werken we samen o.a. aan een customer engagement-plan, een e-mailstrategie voor 2019, een retentiecampagne en dé eindejaarscampagne. Daarnaast wordt mijn rol vanaf januari uitgebreid van Senior Digital Marketeer naar Product Owner en mag ik strategisch aan de slag met het samenbrengen van klantwensen en bedrijfsdoelen in een backlog met sprint-werkzaamheden voor één van de teams binnen Commercie. Supergaaf!

Mijn leidinggevende helpt mij bij mijn ontwikkeling
Mijn Chapter Lead is tevens mijn ontwikkelcoach. Samen maken en onderhouden we een ontwikkelplan om mijn ambities te verwezenlijken. Een doel stellen voor dit jaar, het komende jaar en wellicht zelfs ook voor het jaar daarna geeft mij houvast en maakt dat ik ergens naar toe kan werken. Ontwikkeling staat bij Achmea hoog op de agenda en dat vind ik prettig.

Starten als Digital Marketeer? Bekijk dan zeker ons vacatureaanbod!
Ik kan alle starters met een passie en nieuwsgierigheid voor Digital Marketing niet anders dan van harte aanbevelen om te kijken naar de mogelijkheden binnen Achmea. Neem voor meer informatie contact op met mijn collega Sylvia Wools (06 137 211 02), en wie weet zie ik je dan binnenkort bij Zilveren Kruis!